2014-09-30

Otwarcie przebudowy dróg ? czyli gdzie konia kują, żaba (Żaba-Burmistrz?) nogę wystawia. GALERIA

Przebudowa skrzyżowania ul. Mostowej (PZDW) z przejazdem PKP to prowizorka na kilka lat. Rozwiązanie tymczasowe było potrzebne, choćby na 5-6 lat, do modernizacji trasy E75. Zabiegali o to w Łapach wszyscy, ponad podziałami. Chwali się jeden.

W czwartek (2014-09-25) uroczyście  otwarto przebudowany ciąg dróg – skrzyżowanie ulicy Mostowej z ul. Sikorskiego i ul. Nilskiego-Łapińskiego (w tym przejazd kolejowy w ciągu ulicy Nilskiego-Łapińskiego) oraz wyremontowany fragment ul. Sikorskiego. Drogi wykonał PZDW (czyli Województwo, bowiem jest to droga wojewódzka, a nie gminna), a przejazd kolejowy wykonało na własny koszt PKP. Ale Pan Burmistrz podjął się otwarcia tej przebudowy. Stąd już na uroczystości żartowano, że gdzie konia kują, żaba nogę podstawia. Pan Burmistrz po zmarnowanych niemal 4 latach pilnie przed wyborami potrzebuje sukcesu. Stąd  otwiera nie swoje, chwali się cudzym, jest przy wszystkim, co może dać mu alibi, że nie zmarnował kadencji.

O uroczystości można przeczytać na urzędowej stronie internetowej (link poniżej). Raczej poczytać, bo niezorientowany czytelnik nie jest w stanie się zorientować, do kogo należą te drogi i kto właściwie je wykonał. No, ale po co czytelnik ma wiedzieć, że to województwo i kolej. Ma być Burmistrz. Sprawca cudzych sukcesów. O organizacji imprezy mówić nie będziemy. Standard „jak zwykle” i „szkoda gadać”.  Przemówienia, wstęga, trochę zamieszania, jedzonko. Jeszcze na drugi dzień pytano, co za wypadek tam się wydarzył, bo przyglądali się ludzie i stała policja.

Dlaczego jednak warto było ten remont wykonać? Choćby na te kilka lat, czyli do czasu modernizacji linii klejowej E75 i całego przejazdu (tunelu i in.) wraz ze skrzyżowaniem. Bo w obecnych warunkach, przy znacznym nasileniu ruchu, uciążliwość przejazdu w tym miejscu była bardzo duża. Dlatego, aby nie było zarzutu wobec PZDW i PKP, że wykonują coś prowizorycznego, takie rozwiązanie postulowano ponad wszelkimi podziałami. (Może poza jednym wyjątkiem. W kuluarach mówiło się o radnym wojewódzkim, który krytykował to rozwiązanie m.in. tym, że jest ono prowizoryczne).  Burmistrz W. Brzosko nie wspomniał o tym zgodnym występowaniu „ponad podziałami” ani słowem.  A warto było, przecież PKP wydało ponad 300 tys. zł i znaczą kwotę także PZDW (zarządca drogi wojewódzkiej). Ale, choćby nawet na kilka lat, trzeba było złą sytuację komunikacyjną poprawić. Poza tym nie wiadomo, czy planowana na lata 2018-2020 przebudowa tej trasy kolejowej nie zostanie znów przesunięta. Co prawda terminy i pośpiech wydaje się wymuszać na PKP i rządzie konieczność wykorzystania środków unijnych (co widać w nagłym przyspieszeniu robót na trasie Rembertów-Sadowne), ale pewności nikt mieć nie może. Można za to posłużyć się innym powiedzonkiem: pożyjemy zobaczymy.


ZOBACZ TAKŻE:
Informacja na stronie gminnej http://lapy.podlasie.pl/index.php/inwestycje/9892-otwarto-przebudowany-ciag-drog-w-lapach

CZYTAJ TAKŻE:
2014-03-20. Będą dodatkowe pasy ruchu dla jadących z Mostowej i Sikorskiego do przejazdu PKP
http://www.portal.lapy.pl/aktualnosci/249,beda-dodatkowe-pasy-ruchu-dla-jadacych-z-mostowej-i-sikorskiego-do-przejazdu-pkp.html